Det strålar en stjärna...


Nu är det bara tre dagar kvar till julafton! Idag var sista skoldagen, och det märktes på stämningen i klassen under seminariet. Tankarna var på annat håll och produktiviteten låg. Efter skolan åkte jag direkt till stallet och höll lektion för Sofie på Amiral, och Linn på Athena. I måndags slogs fötterna undan på oss i stallet när Linns underbara häst Terika var tvungen att avlivas efter en otäck olycka. Därför kändes det bra att Linn kom till stallet dagen efter och gick att övertala till att rida Athena. Det var första gången på länge som jag såg Athena från backen med ryttare på, och det var riktigt roligt. Hon är så fin! Idag var hon dock lite springing, och då skymtar ponnyn i henne fram mer än någonsin. "Vill ni se hur många steg jag kan få plats med på en meter? 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7...8...9...10! Såg ni? I am a Machine. A Sewing Machine." Hmm, nåja. Det är ju tack och lov inte så ofta hon försöker sig på sådana bedrifter nuförtiden. Imorgon ska jag rida för världens bästa Malin Hansson, och det ska bli jättekul. Såvida jag inte blir pikad för jag att av misstag fått med mig en köttbulle från julbordet istället för en häst att sitta på. Frökenmadame har precis som sig bör lagt på sig en viss rondör såhär i juletid och julefrid. På grund av diverse icke-hästrelaterade händelser i mitt liv den sista tiden har träningen hamnat lite i skymundan, och eftersom jag ska åka iväg både över jul och sedan över nyår passar det bra att fröken får en lite lugnare period att smälta den senaste tidens framsteg under. Det är ju trots allt inte bara att tuta och köra bara för att det rullar på. Halvhalter är av nöden för att bibehålla balansen mellan framåtanda och stabilitet. Grunden är viktigast för att det fortsatta bygget inte ska falla likt ett korthus vid minsta vindpust eller motgång. Efter nyår kör vi igång på allvar igen, vilket leder mig till mitt nyårslöfte: Före sommaren 2012 ska Athena och jag ha deltagit i minst tre tävlingar. Förhoppningsvis blir det fler än så, men eftersom jag tycker att det viktigaste är att uppfylla löftet vill jag inte lova mer än jag säkert att kan hålla. Året 2012 känns för övrigt mycket lovande, och jag har stora planer för vad jag mer hoppas hinna med under året. Hoppas bara att vi får vara hela och friska nog att njuta av tiden vi har framför oss! Om vi inte hörs innan dess... God Jul och ett riktigt Gott Nytt År!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0