En tredjedels nyårslöfte avklarat!


Söndagen den 11 mars var jag och Athena på hopp-clear round på Heda. Hon skötte sig ypperligt, och trivdes som fisken i vattnet med all uppmärksamhet från både två- och fyrbenta. Vi värmde upp med en runda på 50 cm, och hoppade sedan samma bana på 70 cm. Det är inte klokt vad enkelt allt har blivit med Athena på sista tiden. Fastän jag red med ungefär samma koordination och sinnesnärvaro som en bal halm fixade Fröket alltihop galant. 70-banan fick hon dessutom hoppa två gånger, på grund av bristande koncentrationsförmåga hos Halmbale På Lift. Första försöket avslutades nämligen med fel hinder, ack, ack. Mina tävlingsnerver är långt ifrån stabila, men med rätt sorts härdning (dvs träning, träning och åter träning) hoppas jag att de blir bättre med tiden. Att tänka på till nästa gång: Se till att ha bättre galopp, med mer energi och bjudning, samt rida bättre vägar. Nästa gång tror jag dessutom att jag bara ska vara med i 70-klassen, men hoppa den höjden två gånger. På så vis slipper vi mycket väntetid, som gör att jag tappar koncentrationen. Först när jag rider mer koncentrerat ska vi vara med på högre höjder. Att vara nöjd med: Athenas prestation. Okomplicerad, positiv och riktigt duktig. Och dessutom: Vi fick vår första rosett tillsammans!


En nöjd och glad Athena, tillbaka i stallet igen efter clear rounden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0