Förresten...


...vore det kanske på sin plats med en liten förklaring. Mina inlägg innehåller, som ni kanske har lagt märke till, en del märkliga ord. Några av dessa är smek(?)namn på min häst. Här följer en lista på de hon får stå ut med hittills, men jag kan inte garantera att listan inte utökas med tiden. (Läs: Jag kan garantera att den utökas med tiden.)

-Athena (när de som inte känner mig/henne hör på, och för det mesta annars också)
-Frökenmadame (namnet på hennes personlighet)
-Fröket (förkortning av Frökenmadame, men plockar ned henne från hennes piedestal)
-Damen med Mustaschen (festligt vardagsnamn som syftar till damens ogenerande men rikliga hårväxt på överläppen)
-Pälsklingen (används vid gott humör)
-Älskling (hennes namn när hon har betett sig/är på väg att bete sig riktig, riktigt illa)

Så! De två sistnämnda lär ni nog inte få se skymten av, eftersom Athena själv är den enda som får höra dem. De är alltså inte om-namn, utan till-namn, för att göra en smärre förvrängning dessa kategoriers betydelse. Men resten används flitigt. Inte alltid i den betydelse som står att läsa ovan, men för det mesta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0