Presentation


Eftersom jag håller på och skriver exjobb nu är jag väldigt inne på att allting ska förklaras så tydligt som möjligt. Så här kommer en "kort" presentation av mig och hästarna. ;)
 
Jag heter Karin och bor utanför Linköping med min sambo Mattias, katten Mats och hästarna Athena och Lotus. Jag är utbildad ridlärare, men studerar till mellanstadielärare. Jag håller inte mycket lektioner nuförtiden, endast en eller två i veckan, men rider desto mer själv istället. Förhoppningsvis kommer det att finnas mer tid och möjlighet för ridundervisning i framtiden.

Athena är ett haflingersto född 1998. Hon är stamboksförd och ska förhoppningsvis bli mamma inom något år. Hon är ju trots allt hela sexton år nu. Jag och Athena har känt varandra sedan hon var fyra år då jag fick börja rida henne tillsammans med en kompis. Sedan fick jag ha henne på foder mellan att hon var sex och åtta, fram till att hon såldes sommaren 2006. Då gick jag klart gymnasiet och praktiserade sedan ett år på Tricorn Ranch i Järvsö. Därefter utbildade jag mig till ridlärare på Vretaskolan här i Linköping mellan 2008 och 2010. Lagom till min examen lades ett visst haflingersto ut på annons... Så här är vi nu, Athena och jag. Tillsammans till sist. :) Vi tävlar i westerngrenarna trail och reining och utöver det tränar vi dressyr.
 
 
Athena
 
 
Lotus är en korsningsvalack född 2005. Hans mamma är norsk kallblodstravare och pappan fjordhäst. Sitt första år gick han i en stor flock tillsammans med mamma, pappa, fastrar och syskon, vilket säkerligen bidrog till hans trevliga psyke. Jag fick Lotus i maj 2012, när han var sju år och nykastrerad. Då red jag in honom och nu har vi precis börjat tävla dressyr tillsammans. Det är särskilt roligt med Lotus att folk i allmänhet blir överraskade av hans trevliga steg och arbetsvilja. Han är verkligen en underbart snäll häst!
 
 
 Lotus
 
 
Så det var det om oss. Nu ska jag återgå till den betydligt mindre inspirerande teoretiska bakgrunden. Den som handlar om matematisk problemlösning. Och som jag egentligen borde lägga min tid på. Suck!
 
Ha det gott!
 
 
En svarta tavlan-häst. Bilden av mitt framtida liv... *filosofisk*
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0